22 feb. 2018
Link articol: http://www.vremeanoua.ro/deputatul-mihai-botez-vrea-trotuare-pentru-pietonii-din-mediul-rural

INITIATIVÃ….Trotuare în comunele traversate de drumuri nationale si europene – aceasta este solutia pentru evitarea multor accidente rutiere, propusã de deputatul USR de Vaslui, Mihai Botez. Acesta sustine cã peste 9 milioane de cetãteni români locuiesc în mediul rural, adicã 44% din populatia României. Multe dintre comunele sau satele care reprezintã locul de domiciliu pentru acesti oameni sunt strãbãtute de drumuri judetene, nationale sau europene, intens circulate.

În lipsa unor trotuare, care sã permitã cetãtenilor sã se deplaseze în conditii de sigurantã, acestia sunt nevoiti sã meargã pe acostamentul drumului, punându-si zilnic viata în pericol. „Pe drumul spre scoalã sau la întoarcerea acasã copiii merg pe fîsia îngustã de pe marginea drumului, la cîtiva centimetri de autovehiculele ce se deplaseazã pe respectivul sens de mers. Situatia este si mai gravã în timpul noptii sau al anotimpului de iarnã când soarele apune mult mai devreme iar conditiile de vizibilitate sunt scãzute.

Ati crede poate, cã ne aflãm în prezenta unui vid legislativ. Cã este o carentã legislativã si cã nu existã o lege care sã stabileascã în sarcina autoritãtilor publice locale obligatia de a oferi locuitorilor conditii de deplasare sigure. Nimic mai neadevãrat. Ordonanta nr. 43 din 28 august 1997, republicatã, privind regimul drumurilor, stabileste în mod clar prin articolul 19 alineatul 2 obligatia Consiliilor locale de a “asigura, în intravilan, conditiile de deplasare a pietonilor si ciclistilor, prin amenajãri de trotuare si piste”. De asemenea, Ordonanta nr. 21, din 30 ianuarie 2002, privind gospodãrirea localitãtilor urbane si rurale, instituie prin art. 7 alin. 1 litera e, obligatia Consiliilor judetene de a acorda “asistentã tehnicã, sprijin si îndrumare autoritãtilor administratiei publice locale pentru construirea, întretinerea, repararea si modernizarea drumurilor comunale, a strãzilor si trotuarelor, a santurilor si a podetelor”.

Desi autoritãtile au aceastã obligatie, observãm cã, în practicã, localitãtile în care pietonii circulã în conditii de sigurantã sunt foarte putine. Nu putine sunt, însã, cazurile în care din acest motiv s-au petrecut grave accidente de circulatie”, spune parlamentarul USR. Acesta aduce în ajutorul afirmatiilor sale un eveniment petrecut în data de 5 ianuarie a.c., în comuna Muresenii Bârgãului. În aceastã localitate, traversatã de un drum national intens circulat si fãrã trotuare, a avut loc un accident în urma cãruia o fatã de 16 ani a murit, iar alte patru fete si o femeie au fost rãnite.

„O statisticã Eurostat plaseazã România pe primul loc în topul tãrilor care au cel mai mare numãr de pietoni morti în accidente rutiere raportat la populatia tãrii. 32 de pietoni morti la un milion de locuitori, de patru ori mai multi decât în Franta si de cinci ori mai multi decât în Germania. Autoritãtile care au obligatia legalã sã actioneze si sã întreprindã mãsuri în acest domeniu, nu pot rãmâne nepãsãtoare. Construirea trotuarelor care sã ofere pietonilor conditii civilizate si sigure de deplasare trebuie sã constituie o prioritate. Voi face cereri atât consiliilor locale, dar si Consiliului judetean Vaslui sã ia mãsuri în aceastã directie, astfel încât sã nu citim stiri despre astfel de tragedii si in judetul Vaslui. Cred cã atitudinea civicã si sustinerea politicã a unor idei pot lucra împreunã pentru confortul si siguranta cetãtenilor”, mai spune parlamentarul.

Vino alături de noi

Implică-te în USR.
Hai să schimbăm împreună politica din România.
Înscrie-te ca membru sau simpatizant.

Înscrie-te în USR