În acest moment, derulez o campanie de promovare a condusului defensiv.
Dacă vrei să afli mai multe detalii, te invit să citești mai multe detalii aici https://mihaibotez.ro/la-volan-fii-defensiv-nu-agresiv-campanie/. Dacă nu te încadrezi în publicul țintă, te invit să trimiți această postare unei persoane care poate participa.
Lansarea campaniei a readus din nou în prim-plan, prin comentariile unor persoane, importanța infrastructurii rutiere în producerea deceselor. Există oameni care, în mod greșit, cred că numărul de morți pe șoselele României nu este influențat decât de infrastructură (sau, mai bine zis, de absența acesteia).
Deși infrastructura joacă un rol (extrem de) important, indisciplina, lipsa de experiență și alți factori personali joacă un rol la fel de important, poate mai important.
Trebuie să înțelegem, odată pentru totdeauna, că un șofer indisciplinat pe DN 1 va fi unul indisciplinat și pe Autostrada Soarelui. De asta dacă o să căutăm pe internet „Accident Autostrada Soarelui” o să vedem că și acolo se produc accidente.
De altfel, datele ne arată că și în statele în care infrastructura este bine dezvoltată, tot avem accidente. Deși acestea sunt mai puține, acestea, în mod evident, există. De unde vin decesele celor care mor în state cu infrastructură dezvoltată? Vin din nerespectarea legislației rutiere, a indisciplinei la volan și din neaplicarea principiilor condusului defensiv.
Dacă vrem cu adevărat să reducem la minim numărul de accidente, atunci trebuie să punem pe șosele șoferi disciplinați, pe infrastructură bună și supravegheați de polițiști rutieri suficienți. Doar așa vom avea mai puțini morți pe șosele. Până atunci, pierdem în jur de 1600 de persoane pe an, echivalentul unei comune medii, iar alte câteva mii de persoane rămân cu sechele în urma accidentelor.
Unii m-au întrebat de ce nu militez pentru infrastructură.
Am militat mereu pentru infrastructură, iar pentru cei interesați, pot urmări pe pagina mea cum am militat pentru Centura Bârladului, pentru diverse proiecte de infrastructură locale sau naționale, cum ar fi Autostrada Moldovei. Trebuie să ieșim din paradigma că, dacă vorbim despre un anumit lucru, atunci celelalte lucruri sunt mai puțin importante. Condusul defensiv este important, la fel și infrastructura.
Ce poți face tu dacă vrei să avem șosele mai sigure?
Dacă ai între 18 și 30 de ani, te invit să participi la campania de condus defensiv. Nu există viață mai importantă decât a ta și a familiei tale, iar viața ta și a apropiaților tăi este mai sigură atunci când conduci defensiv.
Dacă ai peste 30 de ani sau abia te gândești la obținerea carnetului de șofer, atunci nu ezita să te interesezi de principiile condusului defensiv.
În vizual, sunt prezentate mai multe principii importante care țin de condusul defensiv. Te invit să le citești și să le pui în aplicare. Dacă ai și alte principii pe care le consideri importante, te invit să le scrii în comentarii.
Nu uita, la volan fii #defensivnuagresiv